Så trött på folk utan vett!

Måste bara få skriva hur omogen jag tycker att dagens befolkning har blivit!
Och jag är så trött på det så jag blir ju mörkrädd!
Det är sjukt helt enkelt!

Nämner man något om hästar så får man till minst 50% av alla gånger höra något om gustavskorv, slakteri, töntig sport osv.
Det är inte rätt. Det är så fel.
Och jag fattar inte hur folk kan ha samvete att säga rakt upp i ansiktet på en hästälskare att dom ska gå och döda några hästar.

Jag måste också få ge så mycket cred till alla oss hästmänniskor, för vi är så mentalt starka som faktiskt orkar med allt detta!
Men det finns också dom som bryts ner, som inte vågar tycka som dom själv vill och dom som helt enkelt inte vågar fortsätta med det dom älskar, bara för att någon/några är så fy fabian omogna!
Jag tycker så sjukt mycket synd om föredetta hästmänniskor som inte har vågat fortsatt med sin sport, och mest tycket jag synd om killarna i sporten!
"Ridning är bara för tjejer"
Det stämmer ju inte! Det stämmer inte!
Visst, det är fler procent tjejer som rider än killar men det betyder inte att det är endast en tjejsport, det betyder inte att killar inte kan rida.

Och jag hoppas att om någon som läser detta vet med sig att den har gjort fel, då hoppas jag verkligen att den får sig en tankeställare, en tankeställare om hur länge dom där orden, meningarna, uttrycken stannar kvar i våra minnen, och hur mycket dom sårar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0