Svävar på rosa moln <3

Svävar fortfarande runt på rosa moln sen träningen idag! :D
Det gick såå bra! <3

Okej vi kan ta hela min dag i rätt ordning :)
I skolan gjorde vi inte speciellt mycket så det var en väldigt lugn dag :)
Efter skolan var jag hem en sväng och sen åkta jag till stallet :) Började med att bära mina ridgrejer bort till Emelie, upptäckte också att Frodo o Dracula var inne = Min tanke: "Nu har dom gjort nåt bus" Och mycket riktigt, Emelie hade hittat dom på sin gård =P Busfrön <3
Så jag stod ute å myste med Pimmi, gick in å myste med Frodo när jag frös (=P) Och sen tillbaka till Pimmi osv...
Och när jag stod vid Pimmi så snöade det lite gran, så tittade jag typ 5 sekunder på Pimmi och sen när jag tittade upp igen så snöade det jättemycket ! :o Haha ;)

Sen kom Emelie ut i stallet och då gick jag för att först hämta Karetino, det tog ett tag ;) Antingen muppade han sig med grimman å skulle bita på allt eller så var Cisco ivägen så jag inte vågade öppna grinden... Men till slut gick det bra i alla fall! :D Man måste vara envis ;)
Karetino var dock en blandning mellan häst och astronaot när jag gick med honom till stallet... ;)


Frodo & Karetino i sommras :)

Sen hämtade jag Pimmi (prinsessan) och sist även Sillan :)
Så pysslade vi ordning hästarna, jag testade även reflex-ridtäcket idag :) Det var lite kort men det får funka ändå :)

Till träningen då, Dressyrträning var det som gällde :) Vi tränade lite på böjda spår åså :)
I början i traven sprang Pimmsan lite men var ändå inte så stark, sen skulle vi galoppera på en volt runt Emelie en i taget och medans jag väntade på min tur på andra sidan ridbanan så tänkte jag att jag skulle prova att galoppera, om hon sprang iväg med mig så skulle jag vänta tills jag red runt Emelie :)
Men tjii fick jag! Pimmi hade minsan bestämt sig för att vara en himlans trevlig häst att rida! :D Inte en enda gång drog hon iväg med mig! Så jag hade en bra känsla när jag red över till Emelie och lika fint gick det då (kanske finare tom ) !
Gud så nöjd jag är ! :D


Pimmi <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0