Toppendag!

Vilken toppendag det var idag i stallet! Det gjorde mig verkligen på bättre humör efter skolan som kändes helt värdelös idag... ;)
Frodo börjar med att hälsa mig välkommen genom att först se jättenyfiken ut när jag hoppar ur bilen och sen komma springande mot mig när jag går in i hagen! <3
Så då vart det lite kel med honom och tog några bilder på honom och Pimmi :)




















Fotograf: Frida Jakobsson

Sen kom Denise och vi tog ut Frodo o Dracula utanför hagen, eller nej, först fångade vi in Karetino som hade rymt ;) Denise ba: Karetino har rymt. Jag: Va? Har han? Hon: Ja han står ju där! Jag vänder mig om och ba Ahaa!    Haha ;)
Det gick i alla fall bra att fånga honom även om han fick luts att springa runt lite först :)

Ja men sen tog vi ut småpojkarna utanför hagen och bara va lite, jag försökte lära Frodo att lyfta på frambenet när jag petade på det och sa Lyft, han "lyfte" på benent dom två första gångerna men sen vart han så där mentalt efterbliven, haha <3
Sen skulle vi släppa dom i hagen och då började jag springa lite bredvid Frodo och förvånad som jag blev så sprang han med och ville busa lite i hagen :D Så vi sprang runt där och om jag tvärvände så var han tvungen att tänka efter lite hur han skulle vända men sen kom han upp bredvid mig igen! ;) Fast han var ju tvungen att stanna vid varannan skithög också... ;)


Och till träningen med Pimmi då :)
Det var alltså Dressyrträning och vi skulle träna på galoppfattningar :)
Pimmi var lite stark och ignonerade mig lite halvt samtidigt som hon ändå uppfattade vad jag gjorde.. men till slut fick vi till en fin och lugn trav innan galoppfattningen, galoppfattningen  blev mjuk och lugn och vi kunde ta några lugna och rätt så samlade galoppsprång! :D <3
På slutet tog vi även två skutt över ett pyttehinder, första gången kändes det halv-halv bra och andra gången kändes det som att hon väntade på mig gaaanska så bra :)


Fotograf: Jenny Jansson

Nej nu måste jag gå och duscha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0