Två turer med mysponnisar å mysvänner

Känns som att det blev en lång dag idag, haha ;)
Som sagt så kom Denise och hämtade mig lite innan fyra, så åkte vi mot Botåker, hämtade upp Matilda och åkte sedan till Eveline :)
Så gick jag å Matilda med Denise när hon red Eveline, och även jag fick sitta upp en stund :)
Hon är en mysig ponny, men det blir lite invecklat när hon är "lärd" på ett annat vis än vad man är van vid =P
Jag satt ju såklart å ptrroo:ade först när jag ville stanna men sen kom man ju på sig själv att man skulle leka jultomte istället, haha ;)


Denise & Eveline lite tidigare i våras/vintras, vad man nu kallar det ;)

Sen gick vi (jag, Denise å Matilda) hem till Matilda å tog in hennes guldklimp, Carmen :)
Så gick jag å Denise med när Matilda red Carmen, vi gick på ett ungefär samma väg som med Eveline men från olika håll.. på något vis =P
Jag tyckte i alla fall att Carmen verkade väldigt lugn och så medans vi gick upp, just när dom skulle galoppera en bit så blev hon lite "ihop-krullad"... och skakade på huvudet.. ja asså det är komplicerat att förklara.. ;)
Även då fick jag sitta upp en stund :) Kändes först igenom henne lite gran hur hon var i skritten å traven och sen ville Matilda att jag skulle prova galoppera henne, och ja, jag förstår Matildas känsla fullt ut i att det blir konstig att galoppera med henne.. =P Hon lixom krullar ihop sig, laddar frammåt men ändå inte frammåt.. ja som sagt, känslan måste upplevas för att förstås ;)

Tycker i alla fall, som jag sa förut också, att det är en jättefin ponny som hon hittat och med lite mer grundläggande träningar tillsammans så kommer ni att bli ett super-duper-toppen-bra ekipage! <3


Väldigt gammal bild å dålig mobilkvalité, men någon bild måste vi ju ha med ;)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Kul att du tror på oss! ;-)<3

Hon gick as fint med dig också!<3

2012-03-21 @ 20:21:57
URL: http://matildathorud.blogg.se/
Postat av: johanna

Hej! Vilken fin blogg du har, älskar färgen! :)

2012-03-21 @ 21:06:35
URL: http://johannashastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0