Like you live your life

Gårdagen i stallet såg ut så här:
Först fixade jag i stallet åt Frodo och borstade honom <3
Efter det blev det hoppträning med Coccos för Emelie, i början kändes det väldigt trögt och mycket av och på... men när vi hade börjat hoppa lite så kändes det bättre och vi fick mera flyt! :)

Efter hoppträningen red jag å Coccos en barbackatur bort mot åkrarna, mysigt <3

Sen kollade jag på vuxengruppen å satt å prata/skratta med/åt Anton... haha ;)
När vuxengruppen var slut fick jag prova rida Poncho (stavning?) , Camillas lilla häst :) Han var verkligen rolig då han faktiskt var 18 år! Haha, hade jag gissat hade jag sagt att han var typ 12-15 år nånting! ;)

Sen vart det lite plock med hästar å transporter å efter det gick jag upp och hjälpte Sanna att verka Frodos hovar :)




Mina små pluppisar <3

Idag då, jo idag åkte jag och Denise till Stensbo och red Coccos å Checken! :D
När vi gjorde iordningen dom (ute på ridbanan) så märktes det väl att Checken är van vid sin matte för han blev lite "försiktig" -eller vad vi ska kalla det- och visste inte riktigt hur han skulle göra.. men med lite mys-pys så gick det riktigt bra! <3 (Kan inte finna ord på hur lustig jag är, hittar för det mesta något som är väldigt speciellt och roligt med dom flesta hästarna!)
Först red vi på ridbanan, jag på Checken först å Denise på Coccos - det gick bra, jag skrittade mest.. travade bara lite grann :)
Sen bytte vi så att Denise fick rida Checken en stund och jag Coccos, haha! Jag red med mini-Denise´s stigläder!! Det blev en variant utav jockey-sits/balans-övning/träning.... Det var roligt i alla fall, pluttade över ett litet räcke en gång också, dock utav stigbyglar - annars hade jag donkat mg själv ur sadeln.. ;)
Sen bytte vi igen och jag travade lite smått med Checken, travade även över plutt-räcket en gång! Han är å duktig! Efter det skrittade vi ut en sväng upp en bit på travbanan :)

Det gick bra! Det enda "dåliga" jag kan komentera där var att (Checken går ju fortare än Coccos) när jag skulle stanna Checken så att vi kunde vänta in Coccos så gick det bra en liten stund men sen ryckte han åt sig tyglarna framåt/neråt som att visa " -Nu jäklar går vi!" .... Aja, det gick bra i alla fall :)


Gammal bild från någon av dom första gångerna jag red Checken :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0