Idag/Långfredag - Hoppträning Pimmi

Idag har vi först och främst PÅSKLOV! Hehe ;)

Åkte till stallet vid typ kl 1, gjorde ordning i stallet å fixade lite hit å dit :)
Sen vid kl 3 var jag och Pimmi med på Emelies hoppträning :)
När vi värmde upp kändes hon väldigt lugn, jag kunde få henne att gå i det tempot jag ville.
Det enda som var lite störigt var ju "den läskiga kortsidan" som idag blev ännu läskigare då det var en massa publik där också,.. lite förvånad över hur mycket folk det kom... =P
I alla fall så gick dte hyffsat bra att gå förbi där i skritten för då kunde jag vara med och korrigera (stav?) henne, i traven vart det lite klurigare att hinna med men det gick ändå hyffsat bra men i galoppen vart det som det blev helt enkelt... hon ville inte gå nära staketet så det blev lite genvägar där...

När vi började hoppa så hoppade småhinder som kryss och räcken och även en linje :) Det kändes hyffsat bra, hon sprang inte bara på som en tok utan hon kunde i alla fall vänta lite grann :)
Sen på slutet hoppade vi en bana på ca 70-80 cm med 7 hinder, första hindret var en linje på långsidan efter "den läskiga kortsidan" så då kom vi superkonstigt in på första hindret och blev påverkade utav det även på andra hindret,... på något vis tappade jag stigyglarna också så jag la en volt och fixade till stigbyglarna och fick sedan en relativt fin galopp mot tredje hindret! (Y)
Resten av banan gick som en berg å dal bana - lugn och snäll ibland och ibland bara svichade vi iväg mot hindrerna..

Jag är i alla fall supernöjd med träningen för även om det gick fort så hade jag till 99% av tiden tillräckligt med kontroll för att vi skulle klara det :)


Sötfian <3

Imorgon ska jag å Denise hitta på lite busilus... hehe.. mer får ni veta imorgon ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0