Ridtur - Spring med Frodo - Damp i hagen

Direkt efter skolan idag åkte jag hem o bytte om å sen åkte jag till stallet med Denise å vi red ut med Emelie :)
Det gick bra åså även om Pimmi hällst hade fått springa ännu fortare hela tiden ;)
Och när vi red förbi skolan och hockeyplan där en massa va å spelade så gick Pimmi först snällt förbi och tyckte inte alls att det var obehagligt men när Lady sen började konstra och inte tyckte om det så vaknade Pimmi till och började också dansa runt där och ett tag trodde jag att båda hästarna skulle explodera och galoppera iväg längs vägen men jag förberedde mig på det och ställde Pimmi åt vänster så hon fick springa i sidledes å då lugnade hon ner sig efter ett tag ;)



Sen tog jag å Denise in Frodo o Dracula, börstade dom åså :)
Det gick riktigt bra med Frodo, han skulle bara protestera lite vid första hoven när jag skulle krats men sen skötte han sig <3
Så tog vi med dom till Emelies ridbana och lekte lite med dom där :) Gick slalom, hoppade hinder å bara sprang ;) Vi släppte lös dom på slutet också å ett tag fick dom riktigt spel å skulle springa som tokar ;)
Så det gick bra :) Sen när vi släppte ut dom med Karetino å Cisco så började dom fyra å bråka med varandra ;)
Ganska guliigt när Frodo blev sur på dom stora killarna ;)



Så det var min dag :) Nu måste jag skynda mig å duscha så jag hinner åka med ner till konsum å köpa något som jag kan ha med mig som fika imon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0