En rolig dag

Igår var det en helt okej dag!
NP i matte i skolan - vilket betyder chill med lätta tal, få slappa å bara läsa medans tiden går ut å sen extra lång rast ;)

Efter skolan försökte jag få tiden att gå borta vid mamma... resultatet:




Haha;)

Efter ett tag gick jag bort till stallet, mockade åt pimmi, fixade vatten åt henne, började mocka åt Karetino sen kom Denise och tog över och jag traskade iväg med två hinkar vatten + mat åt Coccos, två hinkar vatten åt Sillan och sedan en hink vatten till Pimmi i hagen.
Därefter hämtade jag även vatten åt Karetino, bra styrketräning ;)

Sedan hjälptes jag, Emelie, Annalena å Denise åt med att rulla ur två höbalar ur transporten, den första gick lätt för den låg åt rätt håll men den andra var knepigare ;)
Så packade vi hö, ca 15 stycken höpåsar totalt tillsammans ;)

Sen red vi! ;D
Det vart galopp uppför en backe vid morhagen, lite små skutt i skogen åså :)
Skojjigt! Pimmi skötte sig väldigt bra <3 Trodde hon skulle dra i galoppen men det gjorde hon inte <3



Sen åkte jag hem å bytte om å fick skjuts tillbka till Emelie :) Jag, Emelie å Annalena joggade en sväng runt byn, ganska kalt när det blåste men annars roligt ;)
Därefter joggade jag heeem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0