Hoppträning Coccos

Var på hoppträning i Pärlby för Emelie med Coccos idag! :)
Vi tränade så som vi skulle ha ridit om det hade varit tävling, altså med framridning, framhoppning, grundomgång och omhoppning :)
Det gick super bra och jag är verkligen super nöjd med mig och Coccos!! :D <3
Vid "framridningen" kändes han både frammåt och bakåt.. inte riktigt när så som jag ville men det känndes ändå bra!
"Framhoppningen" blev först på ett litet hinder, travhoppade det några gånger och sedan i galopp, det kändes också bra! Sen hoppade vi ett räcke vilket också kändes bra och sist hoppade vi fram på en oxer och fortfarande med en super bra känsla! <3
Så var det dax för "grundomgången", med nio hinder, det kändes toppen efteråt! Inga vägringar heller så det var verkligen en glad tjej som satt på Pluppisen då! :D
Men det var innan två hinder som jag kände att han blev tveksam men då var jag där med skänklarna och woops så kom vi över i alla fall! ;)

"Omhoppningen" bestog av tre hinder då vi hade lite ont om tid, i alla fall så var hinder nr 5, 7 och 9 som vi hoppade då :) Jag försökte hoppa 5an ganska "rakt" (fast snett då då, rakt efter kvartslinjen ungefär) så att jag kunde komma snabbare till 7an och efter 7an svängde jag precis runt 5an och hoppade 9an :)
Det kändes bra det också :)


(Man får inte mobba min skiss =P)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0