Min & Dryfe Solar Corona´s historia

Första gången jag red Coccos var 16 April förra året, då var det uppe på ridbanan i Sunnansjö och jag kommer ihåg att det fortfarande låg snö på sidorna av ridbanan.
Han var då väldigt springig av sig så fort han fick se ett hinder och det fanns ingen stopp på honom!


Bild från 25 April 2011 Fotograf: Jenny Jansson

Jag fortsatte att kämpa på med honom och vi var ut på lite klubbtävlingar.


21 Maj var våran första klubb hoppning, i Pärlby, jag tror att vi hoppade 50 cm.


19 Juni var den andra klubb-hoppningen, denna gången var den i Sunnansjö, då hoppade vi i alla fall 50 cm.


Tredje hopptävlingen blev i Lövåsen den 30 Juli, då hoppade vi 50 cm och det var våran första felfria runda på tävling! Dock var det endas Clear Round men jag var supernöjd ändå! :)
Han sprang fortfarande vääldigt mycket, vilket syns på bilden då han bara slänger sig över hindret flera meter i för väg...


Fjärde klubb-hoppningen blev den 24 September i Pärlby, då hoppade vi en Clear Round på 60 cm och kom ännu en gång felfria runt!


Femte klubb-hoppningen blev SuRs´s hopp KM! Den 2 Oktober. Då hoppade vi 60 cm, och vann! Vi var dock inte felfria då det fortfarande gick för fort så pga det missade vi sista hindret en gång, om jag inte minns fel. Men såklart så kändes det att vi hade kommit någonstans!


Sjätte klubb-hoppningen blev Halloween-hoppningen i Pärlby den 6 November. Vi hoppade då 60 cm, kom inte runt felfritt men vann ändå klassen! Och även bästa utklädnad ;)


Sjunde tävlingen för våran del blev LuRK´s dressyrtävling den 11 Februari 2012. Vi red då L:B1 an. Vi fick då 172 poäng och 59,3 % och jag var supernöjd med våran första dressyrtävling! :)


Åttonde tävlingen blev en hopp-klubbtävling på LuRK. Clear Round på 60 cm med 4 fel.
Men jag är ändå supernöjd med den tävlingen, det är nog den bästa tävlingen för oss! :D <3


Våran känsla tillsammans nu:

Det känns jättebra! Vi har kommit över både spring-som-en-dåre-så-fort-du-ser-ett-hinder problemet, spring-fort-som-skjutton-och-vägra-i-sista-minuten problemet och även vägra-för-skoj-skull problemet! ;)
Så det känns som att vi är på toppen nu! <3
Taggar såå mycket inför det här året!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0