Resultat av dagens tävling

På detta vis har min dag sett ut:
Åkte till stallet lite efter 11, fixade allt åt Coccos (super-tacksam mot mig själv att jag gjorde det då och inte när vi kom hem) , packade ner alla grejer som skulle med, tog in hästarna å gjorde dom klara för att åka och vid ca kl 1 lastade vi Coccos och Karretino :)
Tog en sväng förbi konsum å köte glass och sen åkte vi iväg till Räffsnäs!
Vi kom fram vid ca kl 2 (?) , gick in för att läsa startlistor osv och ser att första start inte var förens kl 4 så det vart lång väntan innan det hände något där borta..... Och mig hade dom missat att skriva upp på startlistan så det fick vi säga till om också....

Aja men sen vart första start tjugo över 4 (tick tack..) så då gick vi å gjorde ordning våra hästar och kom lagom tills vi fick rida fram dom inne i ridhuset :)
Framridningen gick bra, Pluppis lyssnade på mig och det kändes bra :)
Sen hörde vi hur det spöregna mot ridhus taket så alla ekipage (ca 8 stycken?) fick stå kvar inne i ridhuset medans alla hoppade...
När jag hoppade fram vägrade han på första hindret men andra gången gick det bra :)

Så gick våran startsignal och vi kom över alla hinder förutom en oxer, hinder nr 4.. där vägrade vi... men resten av banan gick toppen och jag är supernöjd ändå <3

Mitt mål var ju att komma runt banan, och det gjorde vi! :D


Det får bli en gammal bild på pluppisen, har inte hunnit fixa över några nya bilder till datan än =P

Och för Emelie gick det så pass bra att hon fick rida ärevarv, och då vaknade Coccos till! Hahaha...
Han ba; Va fan?! Det var ingen som sa att det var tävling! Då skulle jag ju inte ha vägrat! Jag vill ju också galoppera runt som en galning när alla applåderar åt mig! (Ja, han springer som en galning på ärevarv.. man har ingen chans att coola ner honom.. =P)

Så när alla började applådera åt Karetino så började även Coccos galoppera... han fick springa runt runt för jag tänkte att han skulle ge sig då.. men det kan man ju inte säga att han gjorde.. =P Inte förens publiken tystnade och Karetino hade saktat av så slutade Coccos springa ;)
Men då var han så upptrissad så han trippa runt där inne.. ;) Haha... vilken dag.. <3

Ännu en rolig grej var ju att han gjorde glädje bockningar efter att vi hoppat banan.. haha så söt så <3


Kommer kanske några bilder imon.. men tror inte att det finns så många att bjuda på då jag satsade på att få film när vi red istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0