Wild Horses

Idag har det varit en riktigt rolig dag!
Gick till stallet på eftermiddagen, fixade då först i stallet åt Frodo, sen borstade jag honom och gick med med honom när Annalena och Matilda red :)
Vi byggde lite muskler nere i grustaget, jag också ;) Haha




Vi hittade även en stubbe vi kunde gå upp på  ;)

Sen kom Jenny, Fanny & Anton (& Stina) och hämtade mig så åkte vi upp till Hällsjön!
Där mockade å fixade jag å Fanny i stallet först :)
Sen tog vi in Karetino och Pimmi och jag gjorde ordning Pimsan <3
Så red jag ut en sväng på henne med halvt sällskap utav Jenny! Är ganska stolt över mig själv att det gick så bra att trava/galoppa upp för berget (? vi säger att det var ett berg?) en massa backar i alla fall så att man kom upp på värsta utsikts-platsen över typ hela skogen! :D
Det var super-dunder roligt!
Sen skrittade vi tillbaka in till byn och jag red lite på ängen där, det gick toppen bra det också! Hon hittade snabbt en lugn profil och sökte sig neråt, vi till å med galopperade super-samlat! :D Har aldrig galoppat så samlat med henne!


Vad skulle vi göra utan Jenny? <3

Så dagens Hissar går till:
* Att jag och Frodo tränade våran muskler! Och att det gick så bra!
* Att det gick så himlans bra att stå i stallgången med Pimsan! (Måste erkänna att jag var lite nerövs innan)
* Att det gick så himla bra att rida ut! Även när vi var "ensama" !
* Att vi hittade en sån lugn å fin profil på ängen!
* Till att jag hela dagen har sluppit undan från dessa knasiga regn-skurar!
* Till den fina-mysiga miljön upp i Hällsjön och dom fina ridvägarna! (Som jag utforskade idag)

Kort sagt:  En toppen-dag!! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0